Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools | Registreren
  • Home
  • Kindcentra en scholen
  • Kinderopvang
    • Aanmelden kinderopvang
    • Tarieven kinderopvang
    • Algemene voorwaarden kinderopvang
    • Klantcontact kinderopvang
    • Governancecode kinderopvang
    • Geschillencommissie kinderopvang
    • Plaatsingsbeleid
    • Jaarverslag klachten kinderopvang
    • Rekentool voor ouders
    • Handige app voor aanvragen kinderopvangtoeslag
  • Praktische info
    • Algemene inkoopvoorwaarden
    • ANBI-Status
    • Besturingsfilosofie en kernwaarden
    • Code goed bestuur
    • Functionaris gegevensbescherming
    • Jaarverslag
    • Kernwaarden
    • Klachtenregeling
    • Klokkenluidersregeling
    • Koersplan 2024-2028
    • Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
    • Privacyverklaring Tabijn
    • Rapport Inspectie van het Onderwijs Bestuursonderzoek 2019
    • Vakantierooster
    • Zaalverhuur
  • Organisatie
    • Organogram
    • Statuten Tabijn
    • Raad van Toezicht
    • CvB en algemene directie
    • Afdeling administratie
    • Afdeling HRM en bestuursondersteuning
    • Afdeling ICT
    • Afdeling huisvesting
    • Afdeling kinderopvang
    • Medezeggenschap (Centrale Tabijnraad)
  • Werken bij Tabijn
    • Vacatures
    • LIO-vacatures 2025-2026
    • Werken in de invalpool
    • Werken als oproepkracht
    • Job alert
    • Stage ICT en administratie
    • Ik wil ook bij Tabijn werken
  • Invalapplicatie
  • Contact

Geschillencommissie kinderopvang


Méér dan onderwijs
Het verhaal van Tabijn
Vacatures
LIO-vacatures

  • Aanmelden kinderopvang
  • Tarieven kinderopvang
  • Algemene voorwaarden kinderopvang
  • Klantcontact kinderopvang
  • Governancecode kinderopvang
  • Geschillencommissie kinderopvang
  • Plaatsingsbeleid
  • Jaarverslag klachten kinderopvang
  • Rekentool voor ouders
  • Handige app voor aanvragen kinderopvangtoeslag

Geschillencommissie Kinderopvang 

Tabijn is voor haar kinderopvang verplicht aangesloten bij de Geschillencommissie Kinderopvang.
Als ouders klachten hebben kunnen zij die bespreken met een medewerker of de locatiemanager. Komen ze er niet uit, dan kunnen de ouders  een schriftelijke klacht indienen bij de kinderopvangorganisatie  volgens de interne klachtenprocedure.
Vanaf 1 januari 2016 kan een geschil, als me er onderling niet uit komt, voorgelegd worden aan de Geschillencommissie Kinderopvang. Daar wordt eerst geprobeerd om de klacht op te lossen door het geven van informatie, advies, bemiddeling en mediation. De verplichting voor de kinderopvagorganisatie om een interne klachtenregeling op te stellen voor de oudercommissie komt hiermee te vervallen.
Meer informatie vindt u op www.degeschillencommissie.nl



Geschilartikel Kinderopvang
1. De ouder/oudercommissie dient de klacht eerst bij de ondernemer in te dienen.
2. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil binnen 12 maanden na de datum waarop de ouder/oudercommissie de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie Kinderopvang (hierna: Geschillencommissie) aanhangig worden gemaakt.
3. Geschillen kunnen zowel door de ouder/oudercommissie als door de ondernemer aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl).
4. Wanneer de ouder/oudercommissie een geschil aanhangig maakt bij de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer een geschil aanhangig wil maken, moet hij de ouder/oudercommissie schriftelijk of in een andere passende vorm vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de gewone rechter aanhangig te maken.
5. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van de Geschillencommissie is beschikbaar via www.degeschillencommissie.nl en wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil door de Geschillencommissie is een vergoeding verschuldigd.
6. Uitsluitend de hierboven genoemde Geschillencommissie dan wel de gewone rechter is bevoegd van geschillen kennis te nemen.



Uitgelicht

Ver(nieuw)bouwing Binnenmeer

Passend onderwijs

Tabijndag 2022

Het verhaal van Tabijn

Kindcentra en scholen
Kinderopvang Aanmelden kinderopvang Tarieven kinderopvang Algemene voorwaarden kinderopvang Klantcontact kinderopvang Governancecode kinderopvang Geschillencommissie kinderopvang Plaatsingsbeleid Jaarverslag klachten kinderopvang Rekentool voor ouders Handige app voor aanvragen kinderopvangtoeslag
Praktische info Algemene inkoopvoorwaarden ANBI-Status Besturingsfilosofie en kernwaarden Code goed bestuur Functionaris gegevensbescherming Jaarverslag Kernwaarden Klachtenregeling Klokkenluidersregeling Koersplan 2024-2028 Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling Privacyverklaring Tabijn Rapport Inspectie van het Onderwijs Bestuursonderzoek 2019 Vakantierooster Zaalverhuur
Organisatie Organogram Statuten Tabijn Raad van Toezicht CvB en algemene directie Afdeling administratie Afdeling HRM en bestuursondersteuning Afdeling ICT Afdeling huisvesting Afdeling kinderopvang Medezeggenschap (Centrale Tabijnraad)
Werken bij Tabijn Vacatures LIO-vacatures 2025-2026 Werken in de invalpool Werken als oproepkracht Job alert Stage ICT en administratie Ik wil ook bij Tabijn werken
Invalapplicatie
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools